Veelgestelde vragen
1 Bestellen & betalen
1.1 Moet ik me registreren voor ik kan bestellen?

Nee, je kunt ook als 'gast' bestellen. Voordelen van registratie zijn:

- je hoeft maar één keer je gegevens in te vullen.
- je kunt je vorige bestellingen terugzien, en eenvoudig retouren aangeven.
- je kunt een verlanglijstje bijhouden.
- je kunt een ticket aanmaken met vragen en/of opmerkingen. Dit is gekoppeld aan je gegevens en bestellingen, en zo kunnen wij je sneller van dienst zijn.

1.2 Ik krijg de melding dat mijn BTW-nummer onjuist is. Hoe kan dit?

Bij het invullen van het BTW-nummer is het nodig om de landcode (NL- of BE-) voor het nummer te zetten. 

1.3 Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe aanmaken?

Klik op 'Wachtwoord vergeten'. Je vult hier je e-mailadres in en krijgt vervolgens een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

1.4 Ik heb eerder als gast besteld maar wil mij nu registreren. Kan dit?

Ja dat kan. Klik hiervoor bij het inlogscherm op 'Wachtwoord vergeten?'. U kunt dan voor het e-mailadres waar u eerder als gast mee besteld hebt een wachtwoord aanmaken. Uw gastaccount wordt dan automatisch omgezet in een geregistreerd account.

1.5 Hoe plaats ik een bestelling?

Op 'Bestellen & betalen' vind je hoe je eenvoudig een bestelling kunt plaatsen.

1.6 Waarom kan ik niet voor een enveloppe kiezen als verzendoptie?

Wanneer een product te groot is om door de brievenbus te passen, of te zwaar is om in een enveloppe te versturen, dan kun je bij verzendmethoden alleen nog kiezen voor een pakketje. Dit staat ook vermeld bij de beschrijving van het product. Ook producten met een bepaalde waarde worden alleen in een pakketje verzonden.

1.7 Waarom heb ik geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling?

Nadat je je bestelling hebt afgerond, krijg je automatisch binnen enkele minuten een bevestiging. Heb je deze na langere tijd nog steeds niet ontvangen? Dat kan komen door:

- mogelijk is het e-mailadres foutief ingevuld.
- mogelijk is de bevestiging in je map voor 'ongewenste e-mail' terecht gekomen. Dit gebeurt met name bij e-mailadressen van Hotmail.

1.8 Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met:

- Bankoverschrijving
- iDeal
- PayPal
- Creditcard (Master Card of Visa)
- Giropay
- Mister Cash
- SOFORT banking

Meer informatie vind je op 'Bestellen & betalen'.

1.9 Ik heb al betaald, waarom krijg ik een factuur?

Je krijgt altijd een factuur gemaild als bijlage bij de bevestiging van je bestelling. Wanneer je bestelling betaald is, krijg je daarvan een aparte e-mail van ons.

1.10 Kan ik mijn bestelling aanpassen?

Als een bestelling eenmaal geplaatst is in de webshop, dan kun je deze niet meer zelf aanpassen.

Mocht je iets willen aanpassen, stuur hiervoor dan zo snel mogelijk een ticket of e-mail naar ons met vermelding van je ordernummer. Dan proberen wij of de bestelling nog aangepast kan worden.

Is de bestelling al ingepakt voor verzending, dan kunnen wij deze helaas niet meer aanpassen. Je zult dan een nieuwe bestelling moeten doen, of een artikel retourneren. De kosten van retourneren zijn voor eigen rekening.

1.11 Kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je een artikel uit je bestelling, of je gehele bestelling wilt annuleren, geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Dit kun je het makkelijkst doen door een ticket aan te maken in je account. Dan zien wij meteen al je bestellingen. Of geef dit door per e-mail of telefoon.

Is je bestelling al verzonden? Dan kunnen wij deze helaas niet meer annuleren. Je kunt deze uiteraard wel binnen 14 dagen retourneren. De kosten van het retour sturen zijn dan wel voor eigen rekening.

2 Verzending & bezorging
2.1 Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

Bestellingen worden verstuurd ná betaling. Is dit op werkdagen voor 14:00 uur, dan versturen wij diezelfde werkdag. Is dit na 14:00 uur of in het weekend? Dan versturen wij pas de eerstvolgende werkdag.

Voor meer informatie kijk op 'Verzending & bezorging'.

2.2 Waarom is mijn bestelling nog niet bezorgd?

Doorgaans bezorgt PostNL de post (zowel enveloppen als pakketten) binnen 1 werkdag na verzending. Dit kunnen zij echter niet garanderen en kan het zijn dat de bezorging vertraging oploopt.

Wij vragen je in ieder geval een week te wachten op de post. In de meeste gevallen wordt de bestelling alsnog bezorgd. Heb je na deze week nog steeds niets ontvangen? Neem dan contact met ons op via een ticket, of per e-mail.

Kijk voor meer informatie op 'Verzending & bezorging'.

2.3 Waarom kan ik niet voor brievenbusbezorging kiezen?

Wanneer een product te groot is om door de brievenbus te passen, of te zwaar is om in een enveloppe te versturen, dan kun je bij verzendmethoden alleen nog kiezen voor een pakketje.

NB. bestellingen naar België versturen wij alleen nog per pakketpost, niet per brievenbuspost. Dit doen wij door onze zeer slechte ervaringen met Bpost wat betreft de tijdige bezorging van brievenbuspost. Bezorging van pakketpost in België wordt verzorgt door PostNL. Als tegemoetkoming hebben wij de verzendkosten voor pakketpost naar België gelijk gemaakt met de kosten voor Nederland.

3 Informatie over edelstenen
3.1 Er zit een scheurtje/oneffenheid in mijn steen, is deze kapot?

Om ruwe stenen te glad te maken, worden deze in grote hoeveelheden samen met slijpstof in een grote trommel geplaatst. Deze trommel blijft dan voor lange tijd ronddraaien. De stenen worden dan glad 'getrommeld', doordat deze langs elkaar worden gewreven. Hoe langer de stenen in de trommel blijven, hoe gladder ze kunnen worden. Maar daardoor blijft er ook minder van de steen over.

 

Sommige steensoorten zijn minder makkelijk glad te krijgen dan anderen, en laten vaak iets van putjes, scheurtjes of oneffenheden zien. Voorbeelden hiervan zijn toermalijn en maansteen; deze steensoorten zijn zelden helemaal glad.

 

Ook kunnen er bij bepaalde doorzichtige steensoorten zogenaamde breukvlakken in de steen voorkomen. Deze ontstaan door de manier waarop de kristallen in dit mineraal zich vormen. Het kan dan lijken alsof er een scheur in de steen zit, of dat de steen gebroken is geweest en weer vastgelijmd is. Ook omdat deze breuklijnen soms heel subtiel te voelen zijn met de nagel. Dit is echter de natuurlijke manier waarop deze steen zich vormt, en betekent dus niet dat de steen kapot is. Een goed voorbeeld hiervan is fluoriet. Deze steen vertoont vaak zichtbare, en soms voelbare, breukvlakken.

3.2 Welke lengte armband moet ik hebben?

Je kunt bepalen welke lengte armband je nodig hebt door een touwtje losjes om de pols te houden, en de lengte hiervan op te meten.

Verder kun je als richtlijn de volgende lengtes aanhouden:

- 4 tot 6 jaar: 15 cm
- 6 tot 10 jaar: 16 cm
- 10 tot 16 jaar: 17 cm
- ouder: 18 cm

Voor de meeste volwassenen is een lengte van 18 cm geschikt. Voor een wat dikkere pols kun je kiezen voor 20 cm. Wil je een grotere of kleinere lengte dan je via de webshop kunt bestellen? Neem dan contact met ons op; wij kunnen de meeste armbanden met ronde kralen ook op maat maken.

3.3 Waar vind ik een beschrijving van de werking van de steen?

Bij 'Zoek op steen' vind je alle stenen op alfabetische volgorde. Voor iedere steensoort staat er een beschrijving over o.a. de werking, verzorging, chakra, enz..

3.4 Hoe moet ik een edelsteen reinigen en opladen?

Bij 'Reinigen en opladen' vind je een uitgebreide uitleg over het reinigen en opladen van edelstenen.

3.5 Welke edelstenen kan ik met elkaar combineren?

Bij 'Combineren van edelstenen' vind je uitgebreide uitleg over het dragen van meerdere edelstenen, en het combineren van edelstenen.

3.6 Zijn edelstenen ook geschikt voor kinderen?

Bij 'Kinderen en edelstenen' vind je een uitgebreide uitleg over het gebruik van edelstenen voor/door kinderen.

3.7 Zijn edelstenen ook geschikt voor dieren?

Bij 'Dieren en edelstenen' vind je een uitgebreide uitleg over hoe je edelstenen kunt gebruiken voor dieren, en welke stenen daar geschikt voor zijn.

4 Contact
4.1 Waar kan ik een klacht indienen?

Mocht je een klacht hebben over een artikel wat je bij ons gekocht hebt of niet tevreden zijn over onze dienstverlening, dan verzoeken wij je om dit ons zo snel mogelijk te laten weten.

De makkelijkste manier hiervoor is het aanmaken van een 'Ticket' in je eigen account. Dan kunnen wij je bestellingen meteen inzien. Je kunt dit ook schriftelijk (met het contactformulier op deze pagina, of per e-mail) of telefonisch doen. Omschrijf je klacht of probleem en vermeld je naam en ordernummer. We nemen binnen een week contact met je op over de verdere afhandeling van de klacht.

4.2 Wanneer krijg ik antwoord op mijn ticket of e-mail?

Aangemaakte tickets, berichten via het contactformulier of e-mails aan [email protected] worden op werkdagen vrijwel altijd binnen 48 uur beantwoord.

Heb je na twee werkdagen nog niets van ons gehoord, kijk dan even in je map 'ongewenste e-mail'. Zit daar ook geen reactie tussen? Dan kun je het beste nog een keer e-mailen, of neem telefonisch contact met ons op.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »