Klantenservice

Een bestelling plaatsen

1) Voeg de artikelen die je wilt kopen toe aan je bestelling door op het winkelwagen icoontje te klikken.

2) Kies voor “Verder winkelen” als je meer artikelen wilt toevoegen aan je bestelling of voor “Mijn winkelwagen” (of rechtsboven voor “Mandje / Afrekenen”) en vervolgens op “Naar de kassa” als je wilt afrekenen.

3) Selecteer een verzendlocatie, een verzendmethode en een betaalmethode. Zet een vinkje voor “Ik accepteer de voorwaarden” en klik vervolgens op “Veilig bestellen”.

4) Vervolgens krijg je de gelegenheid om je naam en adresgegevens in te vullen. Als je wilt dat de artikelen naar een ander adres worden gestuurd dan naar het factuuradres dan kun je dit aangeven door “Levering op een ander adres” aan te vinken. Ook heb je hier de gelegenheid om speciale wensen of voorkeuren aan te geven onder het kopje "Uw bericht aan ons".

5) Onderaan de pagina kan gekozen worden om een Santu Express wachtwoord aan te maken. Je wordt dan per email op de hoogte gehouden van veranderingen in de betaalstatus en verzendstatus van je bestelling. Ook hoef je dan bij een volgende bestelling je gegevens niet meer in te vullen.

6) Na op “Volgende” geklikt te hebben, kun je de hele bestelling nog een keer nakijken en tot aankoop overgaan door op “Nu kopen” te klikken.

7) Vervolgens word je in de gelegenheid gesteld om je betaling te voltooien.

8) Je ontvangt binnen enkele minuten een bevestiging van je bestelling per email.

 

Een bestelling annuleren

Je kunt je bestelling kosteloos annuleren. Je kunt ons dit telefonisch of per email melden, met vermelding van naam, bestelnummer en besteldatum. Mocht je al betaald hebben dan wordt het volledige aankoopbedrag binnen een week terug betaald. Is de bestelling reeds verzonden dan is annuleren niet meer mogelijk. Je kunt dan wel binnen 14 dagen na ontvangst je herroepingsrecht uitoefenen. De kosten van het naar ons retour sturen van je bestelling worden hierbij niet door ons vergoed.

 

Betalen 

Je kunt betalen met een bankoverschrijving, iDEAL, PayPal, Mister Cash, SOFORT banking, Giropay of credit card (Master Card, Visa en American Express).

 

Verzenden

Over het algemeen worden bestellingen binnen 1 werkdag na ontvangst van betaling verzonden. Mocht een bestelling niet binnen enkele werkdagen na betaling verzonden kunnen worden, dan nemen we hierover zo spoedig mogelijk contact met je op. Heb je de artikelen met spoed nodig? Vermeldt dit dan even bij "Uw bericht aan ons" bij het afronden van de bestelling.

Binnen Nederland verzenden wij op twee manieren: in een enveloppe of in een pakketje. Buiten Nederland verzenden wij bestellingen tot €50 in een enveloppe (mits de bestelde artikelen hierin passen) en bestellingen vanaf € 50 in een pakketje.

Over het algemeen geldt dat als een artikel niet in een enveloppe past, de optie verzending per enveloppe verdwijnt. Als je dus kunt kiezen voor een enveloppe als verzendmethode, dan past het er meestal ook in (tenzij grotere aantallen van een artikel besteld worden). Heb je voor een enveloppe gekozen en past het bestelde daar niet in, dan nemen we hier zo snel mogelijk contact over op (meestal binnen één werkdag).

Verzending in een enveloppe kost binnen Nederland € 1,95 en voor het buitenland € 2,95. Verzending in een pakketje kost binnen Nederland € 6,75, naar België € 9,95 en is verder afhankelijk van het land van bestemming.

Voor verzending binnen Nederland en België geldt dat bestellingen boven de € 100 gratis verzonden worden.

 

Bezorgen

Al onze bestellingen binnen Nederland (zowel brievenbuspost als pakketjes) worden bezorgd door PostNL. We betalen voor 24-uur service voor bestellingen binnen Nederland. PostNL kan deze levertijd echter niet garanderen.

Als je niet thuis bent wanneer een pakketje wordt aangeboden door de PostNL bezorger, wordt het standaard bij de buren aangeboden. Als je niet wilt dat je bestelling bij de buren afgeleverd wordt, dan kun je dit melden bij “Uw bericht aan ons” bij het afronden van de bestelling. Mocht het ook niet lukken het pakketje bij de buren af te leveren dan wordt er een briefje in de brievenbus gedaan. Het pakketje wordt vervolgens nog een tweede keer aangeboden. Mocht het de bezorger weer niet lukken het pakketje af te leveren, dan kun je met het afhaalbewijs wat in de brievenbus gedaan wordt, het pakketje afhalen bij het PostNL servicepunt vermeld op het bewijs (vergeet niet een legitimatiebewijs mee te nemen). Je hebt hiervoor twee weken de tijd, daarna wordt het pakketje aan ons terug gezonden. De kosten van deze retourzending worden bij de klant in rekening gebracht.

Op verzoek kunnen we je een Track & Trace code mailen. Dit is alleen mogelijk voor pakket bezorgingen.

 

Retourneren

Tijdens de zichttermijn van 14 dagen heb je een herroepingsrecht, waarbij je de mogelijkheid hebt om zonder enige verplichting, anders dan tegen vergoeding van de rechtstreekse kosten van terugzending, de ontvangen goederen te retourneren. Na het verstrijken van deze zichttermijn wordt de koopovereenkomst bindend, tenzij je vóór het verstrijken ervan je herroepingsrecht uitoefent. Hiervoor moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het volgende herroeping, retour & ruil formulier, maar bent hiertoe niet verplicht. De zichttermijn van 14 dagen geldt niet voor artikelen die op verzoek of op maat worden gemaakt, hierbij is het koopcontract meteen bindend.

Vervolgens moeten de desbetreffende artikelen in goede staat (onbeschadigd en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking) binnen 14 dagen worden teruggezonden. Na ontvangst wordt het aankoop bedrag van de geretourneerde goederen binnen 14 dagen terugbetaald. Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaalde) verzendkosten worden terugbetaald. Indien een deel van de bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaalde) verzendkosten niet worden terugbetaald. Bij ruilingen zullen de (indien betaalde) verzendkosten niet worden terugbetaald.

Beperkingen of uitsluitingen van de zichttermijn - op grond van de specifieke aard van de betreffende goederen of diensten - zullen duidelijk in het aanbod worden vermeld.

Voor een indicatie van de kosten van het terugsturen van een artikel kun je kijken op www.postnl.nl.   

 

Ruilen

Mocht je een artikel willen ruilen, dan kun je dit telefonisch of per email aan ons doorgeven. Wij kijken dan of het artikel wat je wenst te ontvangen voorradig is en of er eventuele nieuwe verzendkosten betaald dienen te worden. Het te ruilen artikel kan dan vervolgens aan ons retour gestuurd worden samen met een ingevuld herroeping, retour & ruil formulier. De kosten van het terugsturen zijn voor rekening van de klant. Wordt het artikel geruild door een fout van ons of vanwege een defect, dan zijn deze kosten uiteraard voor onze rekening.

 

Een cadeaubon verzilveren

Nadat je een cadeaubon besteld en betaald hebt, ontvang je de digitale cadeaubon per email. De cadeaubon is 1 jaar geldig en kan over meerdere bestellingen worden verdeeld tot aan het einde van de geldigheidsduur. Per bestelling kan slechts 1 cadeaubon ingediend worden. Je kunt een cadeaubon verzilveren door de specifieke code die hoort bij de digitale cadeaubon (vermeld in de email) in te vullen bij "Digitale cadeaubon" in het scherm waar je ook de verzendlocatie, verzendmethode en betaalwijze voor je bestelling kiest. De waarde van de bon wordt dan van het totaal bedrag (inclusief verzendkosten) afgetrokken. Mocht de waarde van de cadeaubon hoger zijn dan het totale bestelbedrag dan kun je het restant gebruiken bij een volgende bestelling door opnieuw de code in te vullen.  

 

Garantie

Mocht je een kapot of ondeugdelijk artikel van ons hebben ontvangen, dan kun je beroep doen op de wettelijke garantie. Je kunt ons dit telefonisch of per email melden. We nemen vervolgens binnen een week contact met je op en dan wordt er een passende oplossing gezocht (reparatie, vervangend artikel of (een deel van het) geld terug mocht dit niet mogelijk zijn). Als een artikel kapot aankomt dan moet dit binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling gemeld worden.

Onder deze garantie vallen niet:
• Barstjes en oneffenheden die de steen van nature vertoont
• Gebreken en beschadigingen die zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik
• Defecten en slijtage welke te verwachten zijn bij normaal gebruik
• Veranderingen, aanpassingen of bewerkingen aan het product
• Beschadiging door opzet, zeer intensief gebruik, of door nalatige verzorging en onderhoud 
• Verkleuring

 

Voor een optimale en duurzame werking van edelstenen en mineralen is het belangrijk om ze goed te verzorgen door ze regelmatig op te laden en te reinigen. Fel zonlicht en heel hoge en lage temperaturen kunnen beter vermeden worden. Ook zijn er bepaalde stenen die bijvoorbeeld niet tegen water kunnen. Onder het kopje "Informatie edelstenen" vind je hier meer informatie over. Zilveren en gouden sieraden moeten onderhouden worden met gespecialiseerde producten. Water kan beter vermeden worden.

 

Klachten

Mocht je een klacht hebben over een artikel wat je bij ons gekocht hebt of niet tevreden zijn over onze dienstverlening, dan verzoeken we om dit ons zo snel mogelijk te laten weten. Je kunt dit schriftelijk (per email of per post) of telefonisch doen. Omschrijf je klacht of probleem en vermeldt je naam en bestelnummer. We nemen binnen een week contact met je op over de verdere afhandeling van de klacht.

Telefoon: +31(0)736112828
Adres: Oude Engelenseweg 9 | 5222 AA | ’s-Hertogenbosch
Email: info@spiritualgarden.nl

 

Veel gestelde vragen

Op mijn orderbevestiging staat bij de status van betaling "wachten op autorisatie". Betekent dit dat er iets mis is gegaan bij de betaling?

Nee, op het moment dat de orderbevestiging verstuurd wordt, is het nog niet bekend of de betaling gelukt is. Zelfs als er met iDEAL of per credit card betaald is, duurt dit minimaal 5 minuten. Mocht er toch iets mis gegaan zijn bij de betaling, dan nemen wij hierover contact op.

  

Ik krijg een mailtje dat mijn order geannuleerd is maar ik wil de bestelling gewoon ontvangen, hoe kan dit?

 

Als je meerdere, identieke bestellingen geplaatst hebt, bijvoorbeeld omdat het betalen niet lukte, dan annuleren we de bestelling(en) met de mislukte betalingen en houden we alleen de laatste bestelling actief in ons systeem. Je krijgt deze bestelling gewoon geleverd na ontvangst van betaling.

 

Ik woon in België en heb een week geleden een bestelling gedaan en betaald maar nog niets ontvangen. Is er iets mis gegaan?

Het komt regelmatig voor dat brievenbuspost naar België er een week tot 10 dagen over doet. Helaas hebben wij hier geen invloed op gezien de verzending in handen is van PostNL.

 

De zwarte toermalijn die ik heb ontvangen, vertoont barstjes en krasjes. Is mijn steen beschadigd?

Nee, zwarte toermalijn vertoont van nature oneffenheden en is zelden perfect glad. Dit heeft geen invloed op de werking.

 

Er zit een barstje in mijn steen. Beïnvloedt dit de werking?

Nee, stenen worden ruw in de natuur gevonden en worden in trommelmachines gepolijst tot een gladde steen. Dit wordt puur gedaan om het uiterlijk van de steen te verfraaien en ruwe stenen werken net zo goed als gladde stenen.

 

Is er een verschil in werking tussen ruwe en gepolijste of getrommelde stenen?

Edelstenen worden vaak uit praktisch en esthetisch oogpunt getrommeld. Dit is een proces waarbij een brokje ruwe edelsteen gepolijst wordt. Een gepolijste steen voelt prettig aan en veel edelstenen zien er mooier uit als ze getrommeld zijn omdat ze bijvoorbeeld gaan glinsteren of meer kleur laten zien.

Er wordt vaak verondersteld dat er een verschil is in de werking van een ruwe edelsteen en een getrommelde edelsteen. Hier zijn verschillende theorieën over. Volgens de ene visie werken ruwe edelstenen krachtiger, omdat deze het minst met mensenhanden in aanraking zijn gekomen en dus het dichtst bij de natuur staan. Volgens een andere visie werken gepolijste stenen krachtiger, omdat door polijsten en slijpen de steen meer licht reflecteert en de kleur meer uitgesproken is. Tenslotte is er ook een opvatting die stelt dat ruwe edelstenen meer op fysiek niveau werken en gepolijste meer op geestelijk, emotioneel en spiritueel niveau.

 

Ik ben op zoek naar een bepaalde steen maar kan hem niet in jullie webwinkel vinden. Kunnen jullie hier toch aankomen?

We hebben meer dan op de website staat. Mocht je naar iets specifieks op zoek zijn en zie je het niet, dan kun je altijd even mailen naar info@spiritualgarden.nl. Mochten we het niet op voorraad hebben, dan gaan we voor je op zoek.

 

Wat zijn cabochons?

 Cabochon is een slijptechniek waarbij een edelsteen aan de achterzijde vlak geslepen is en aan de voorzijde bol.